GDPR

GDPR / CORONA

Med anledning av CORONA

Coronavirus COVID-19-uppdatering På Dankab Verktygsmaskiner AB är hälsa och säkerhet för våra anställda, nära och kära, affärspartners, kunder och leverantörer en prioritering för oss.

Vi har vidtagit alla förebyggande åtgärder som är lämpliga och anpassningsbara, baserade på den senaste informationen och med folkhälsomyndigheternas rekommendationer.

Vi vill försäkra dig om att vår support/tekniker förblir tillgänglig och engagerad i att hjälpa dig i alla fall. Vårt säljteam kan nås via telefon eller e-post.

Vi erbjuder också vår support via Skype, webbseminarier, vår webbplats eller LinkedIn. Under denna tid med extraordinära omständigheter vill Dankab Verktygsmaskiner i förväg tacka er för ert förtroende och förståelse.

Dankab AB dataskyddspolicy

Dankab värnar om din personliga integritet. Denna dataskyddspolicy
förklarar hur Dankab samlar in och använder personuppgifter. Vid frågor kring integritets- och dataskydd, vänligen kontakta oss på info@www.dankab.se

När du kontaktar oss, t.ex. för att köpa en produkt eller en tjänst av oss accepterar du vår Dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Du godkänner också att Dankab använder elektroniska kommunikationskanaler för att skicka information till dig.

För att kunna erbjuda dig våra tjänster och produkter, behöver vi behandla dina personuppgifter enligt nedan. Vi gör det med största möjliga hänsyn till din integritet.

 

Insamling och användning av data
Denna dataskyddspolicy täcker data som samlas in online och offline, inklusive personuppgifter som vi kan komma att samla in genom flera olika kanaler, såsom webbplatser, sociala medier, kontakt per telefon eller mail och på evenemang/mässor. Vi kan komma att kombinera personuppgifter som samlats in på ett sätt (t.ex. en webbplats) med personuppgifter som har samlats in på ett annat sätt (t.ex. mässor, kundmöten).

Information som du ger till oss: Du kan direkt eller indirekt komma att ge oss information om dig själv och ditt företag på ett antal olika sätt, såsom när du gör en förfrågan om en produkt eller en tjänst som vi säljer, när du beställer något från vår hemsida, anmäler att du vill få nyhetsbrev, interagerar på våra sociala medier, köper, leasar eller erhåller finansiering, eller när du kontaktar oss per mail, brev eller telefon.

Denna information kan vara:

  • Person- och kontaktinformation – namn, födelsedatum, personnummer, faktura- och leveransadress, e-postadress, mobiltelefonnummer, position i företaget etc.
  • Betalningsinformation – fakturainformation, bankkontonummer, etc.
  • Information vi samlar in om dig: När du kommer i kontakt med oss kan vi samla in information om (observera att vi inte alltid nödvändigtvis samlar in all nedannämnd data):
  • Person- och kontaktinformation såsom namn, födelsedatum, personnummer, faktura- och leveransadress, e-postadress, mobiltelefonnummer och position i företaget.
  • Information om produkter/tjänster – detaljer angående de produkter eller tjänster du har köpt/visat intresse för att köpa.
  • Finansiell information – eventuella krediter, skulder eller negativ betalningshistorik.
  • Historisk information – tidigare köp, betalnings- och kredithistorik
  • Enhetsinformation – t.ex. IP-adress, språkinställningar, webbläsarinställningar, tidszon, operativsystem, plattform och skärmupplösning
  • Geografisk information – din geografiska placering

Informationen du ger oss, informationen som vi samlar in om dig, samt information om produkterna/tjänsterna och den finansiella informationen, är generellt sett nödvändig för att ingå ett avtalsförhållande med oss, medan den övriga informationen vi samlar in generellt sett är nödvändig för andra syften, såsom beskrivet nedan.

Vad gör vi med informationen?

Syfte med behandlingen

1. För att bekräfta din identitet och verifiera dina person- och kontaktuppgifter
2. För att uppfylla våra skyldigheter gentemot våra kunder och leverantörer, samt för att tillhandahålla våra kunder och övriga intressenter med information, produkter och tjänster
3. För att säkerställa att innehåll presenteras effektivt för dig och din enhet
4. För att utföra riskanalys, förhindra bedrägerier och riskhantering
5. För att följa tillämplig lagstiftning, såsom lag om åtgärder mot penningtvätt och bokföringslagar.

Laglig grund för behandlingen ”varför är behandlingen nödvändig”

1. Utföra våra kontraktuella åtaganden gentemot dig
2. Utföra våra kontraktuella åtaganden gentemot dig.
3. Utföra våra kontraktuella åtaganden gentemot dig.
4. Följa tillämplig lagstiftning och andra berättigade intressen
5. Följa tillämplig lagstiftning

Varukorg